Monthly Archives: December 2014

Nanchang – obří vyhlídkové kolo a fontána

Tengwangge

20. listopad 2014 Do Nanchangu jsme vyjeli ze dvou důvodů. Zaprvé jsme se nějak potřebovali dostat z Lushanu do Shanghaie, v prosbách k organizaci cesty byl vnitrostátní přelet a ceny letenky ze všech okolních měst (Jiujiang, Jingdezhen, Wuhan, Nanchang…) byly … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | Comment Now

Lushan – za přírodou do provincie Jiangxi

Cesta k vodopádu Sandiequan

18. – 19. listopad 2014 V půlce listopadu mi přijíždí na návštěvu výprava čtyř kamarádů z ČR. Poté, co se zdržíme pár dní ve Fuzhou, je chci vzít na nějaký výlet do vnitrozemí do přírody. Netrvá dlouho, než se shodneme … Read the rest of this entry

Tulou – opevněné stavby v jižním Fujianu

Opevněná stavení tulou

2. listopad 2014 Pomezí provincií Fujian, Guangdong a Jiangxi (a v druhé řadě Taiwan) je místem, kde žije skupina Hakka. Hakka nejsou uznanou národnostní menšinou, přesto však mají svou specifickou kulturu i jazyk, který se od čínštiny odštěpil relativně dávno. … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 1 Comment

Xiamen – příjemné moderní ostrovní velkoměsto

Náměstí Wuyi

1. – 3. listopad 2014 Do Xiamenu to mám ze svého momentálního bydliště ani ne dvě hodiny a spoustu lidí si sem doporučuje zajet, přesto se mi podařilo až po dvou měsících (a ještě obskurní oklikou přes tři provincie). Xiamen … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | Comment Now

Quzhou – zastávka ve dvoumilionové díře

Cesta zpět do Quzhou

31. říjen 2014 Quzhou je město s 2.5 miliony obyvatel, které se nachází v západním cípu provincie Zhejiang (kterou proslavilo především město Hangzhou) a o kterém, věřím, jste v životě neslyšeli, a to ani pokud třeba jste zcestovalí sinologové. Taky … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 2 Comments

Sanqingshan – hory tří posvátných

Cesta dolů

30. říjen 2014 Z Wuyuanu odjíždíme následující ráno do národního parku Sanqingshan. Taktéž jeden z parků, který je na seznamu UNESCO i na čínském seznamu AAAAA, přesto o něm sotva kdo v zahraničí ví a dohledat rozumnou mapu parku nebo … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 1 Comment

Wuyuan – procházky po starých poštovních stezkách

Cesta do Qingyuanu

28. – 29. říjen 2014 Většina naší party dnes brzo ráno odjíždí domů do Nanjingu, zbylí dva se trochu prospíme a pak míříme na jih do městečka Wuyuan v provincii Jiangxi. Jezdí tři autobusy denně, dva zbytečně brzo ráno, třetí … Read the rest of this entry

Huangshan, část druhá – výstup na nebeský vrcholek Tiandufeng

Výstup na vrchol Tiandufeng v národním parku Huangshan

27. říjen 2014 Odlehlejší část proslaveného národního parku Huangshan už jsme prošli, dnes se chceme zaměřit na tu známější část, protože skončil víkend a davy snad odjely zpátky domů. Dnes už jedeme jen ve dvou, protože zbytku se nechce znovu … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 1 Comment

Hongcun – odlehlé vesnice bohatých kupců

Cesta do Tachuanu

26. říjen 2014 V Huangshanu chceme strávit ještě další den, ale jelikož si chceme výstupy na hory (ono těch 6 km po schodech a pozdní noční návrat docela dost energie sežere) proložit něčím jiným, navíc nechceme nejrušnější stezky chodit přes … Read the rest of this entry

Huangshan, část první – sestup do kaňonu Xihai

SAM_3965

24. – 25. říjen 2014 Od posledního výletu do Wuyishanu uplynuly tři týdny, takže znovu přichází čas vyrazit na cesty. Do Číny mi přiletí na návštěvu sestra, kterou po návštěvě měst jako Peking a Shanghai, kde si vystačí s angličtinou, … Read the rest of this entry