Monthly Archives: September 2012

Guiyang – hlavní město nejchudší provincie a můj nový domov

V hospodě

Do Guiyangu přijíždíme z Chongqingu zhruba o půl jedenácté večer. Guiyang zatím neznám, takže máme v plánu jet do hostelu taxíkem – mělo by to být něco okolo tří kilometrů. Opět to není tak jednoduché, žádný taxikář nás nebere a … Read the rest of this entry

Chongqing – brutální betonová džungle

Fotka, která o Chongqingu mnoho vypovídá

Na dlouhé cesty vlakem už si pomalu začínáme zvykat, takže dvanáctihodinovou cestu do Chongqingu už bereme jen jako nějaké nutné zlo, s tím, že už to nějak přežijeme (a z minulé cesty už jsme navíc poučeni, že jedna erguotou nestačí). … Read the rest of this entry

Xi’an – východní konec Hedvábné stezky, domov Terakotové armády

Ve výkopu v jámě 3 toho je vidět zdaleka nejmíň, zato tady ale mají několik postav vytažených ven, takže si je lze prohlédnout zblízka.

Xi’an, hlavní město provincie Shaanxi, je v zahraničí především znám jako místo, kde byla rolníky v roce 1974 objevena Terakotová armáda. Xi’an se však dříve jmenoval Chang’an (doslova “věčný mír”) a po dlouhou dobu byl hlavním městem Číny. Jeho význam … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | Comment Now

Datong – visící klášter, “staré nové město” a jeskyně Yungang

Jeskyně Yungang

V Datongu trávíme nakonec dvě noci, včetně té, kdy jsme se po dlouhé noční anabázi dostali do postele před šestou hodinou ranní. Proto ráno nijak se vstáváním nespěcháme. Plánujeme výlet k visícímu klášteru (Xuankongsi), který je zhruba 70 km od … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 2 Comments

První jízda čínským vlakem a noční epizoda v Datongu

Pohled do vagonu s tvrdými sedačkami

Datong je městečko (cca 1.5 milionu obyvatel) na severu provincie Shanxi, zhruba 350 km západně od Pekingu. Máme lístek na vlak s odjezdem okolo deváté hodiny večerní. Z výletu na Zeď jsme unavení, do Pekingu se vracíme později, než jsme … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 1 Comment

Peking a výlet na divokou zeď

Výhled na další věž. Zborcený úsek vlevo už vypadá jako větší výzva.

Zcela upřímně řečeno, Peking nepatřil mezi místo, o jehož návštěvě bych v poslední době nějak snil. Asi hlavně proto, že už v tom městě bylo tolik mých známých, slyšel jsem tolik vyprávění, viděl tolik fotek, že jsem měl pocit, že … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Čína | 4 Comments

Přes Kyjev do Pekingu – začátek dlouhé cesty

Monument rusko-ukrajinského přátelství

18. srpna 2012 jsem odletěl do Pekingu. V Asii se zdržím minimálně půl roku (ideálně rok), zatím přesně sám nevím. Čínské vízum mám platné zhruba do poloviny února a bohužel je jednovstupové, takže plány vyletět okolo Vánoc na Taiwan tímto … Read the rest of this entry