Shanghai – čtyřdenní návštěva přátel

2. – 5. květen 2013

Jak napovídá titulek a má zmínka v dřívějších příspěvcích, výlet do SH jsem neplánoval nijak dopředu, ale jelikož se tady náhle objevil jeden můj kamarád a navíc jsem se dozvěděl, že další tři kamarádky, studující v Hangzhou, se zrovna taky na pár dní chystají do SH, koupil jsem letenku a další plány odložil. Ostatně teď už mám v Číně naprosto volný program, jediné, co musím, je být za dva týdny v Chongqingu na odlet do Evropy, zbytek programu dotvářím postupně.

2. května ráno tedy odlétám z Guangzhou na shanghaiské letiště Hongqiao, odtud mířím metrem k shanghaiskému stadionu, kde bydlí muj kamarád Lukáš, co mě na dvě noci ubytuje. Na stanici metra už mě vítá s dobrým japonským pivem, jdeme k němu na byt odložit věci. Po obědě (z nostalgie mé oblíbené huiguorou a yuxiang qiezi) nakupujeme ještě nějaké pivko a pěšky jdeme do parku Xujiahui, kde si děláme menší piknik, který se protahuje na několik hodin – přece jen jsme se asi rok a půl neviděli.

Procházka po Shanghai

Vracíme se na byt a až přijde z práce Lukášova japonská přítelkyně, jdeme spolu na večeři. Na další skvělé jídlo, které mi chybělo – xinjiang dapanji. A zpátky na bytě pak dáváme zabrat mému oblíbenému likéru umeshu, který vezu z Japonska.

Výhled z bytu na Shanghaiský stadion
Výhled směrem k centru

Je velice příjemné, že ani další den nikam nespěcháme. Ráno spíme, odpoledne míříme do centra, kde máme na Lidovém náměstí sraz se třemi spolužačkami z VŠ, co přijely z Hangzhou. Už máme všichni pořádný hlad, rozhodujeme se vyrazit na legendární shanghaiské knedlíčky xiaoyang shengjian, které jsem si osobně zamiloval už při první návštěvě. Jedna restaurace z řetězce je podle Lukáše někde v okolí Nanjing Donglu. Trochu bloudíme, ale nakonec najdeme a jako vždy super.

V centru – Nanjing Donglu
Bambusové lešení
Výroba shengjianů

Pak popojdeme na nedaleký Bund, zabíráme místa na lavičkách, otevíráme pivo a povídáme si dlouho do setmění, všichni jsme se takto neviděli minimálně dva roky. Po setmění se přesouváme někam k Hongqiaolu, kde se setkáváme ještě s další kamarádkou a jdeme do baru.

Pudong
V baru

V noci pak jdu zpět k Lukášovi, z jistých důvodů jdu pěšky, což trvá asi hodinu a půl. V Shanghai je chladněji, než bych v květnu očekával, očekával, tak si z toho odnáším pěkné nachlazení.

Ráno Lukáš odlétá, takže se musím vystěhovat a jdu ho vyprovodit na metro. Přesouvám se pak do centra do hostelu, kde bydlí naše kamarádky z Hangzhou. Bohužel když za nimi dojedu, zjišťuju zprávu, že se předčasně musí vrátit do Hangzhou. Ale až večer, tak se připojuju k jejich programu, návštěvě Science Museum. Nejsem zvyklý podobná muzea obcházet, navíc tohle už je druhé během týdne. Ale na zabití dne to není špatné, je ještě mnohem větší než v Hong Kongu.

Na poslední den v Shanghai si nechávám schůzku se svou shanghaiskou kamarádkou Amy. Navrhuje výlet do “starého města” Qibao, které se nachází asi hodinku od centra SH. Dáváme si sraz na zastávce metra Xinzhuang, dále pokračujeme taxíkem. Qibao na mě působí úplně stejným dojmem jako další “stará města” (guzhen), co jsem v Číně viděl, tedy Ciqikou v Chongqingu a Qingyan u Guiyangu. Spousty lidí, spousta jídla a obchodů se suvenýry a cetkami. A Qibao možná vede v rušnosti. Ale stejně je fajn se tady na nějakou dobu projít.

Qibao

Další den ráno mizím na letiště Hongqiao a odlétám do Guiyangu.

This entry was posted in Cestování, Čína. Bookmark the permalink.