Na skok do Dubaje – Dubai Marina, Palm Jumeirah

25. únor 2014

Do Spojených arabských emirátů se podruhé vydávám v únoru 2014, tedy více než čtyři roky po mé první návštěvě. I tentokrát je to stopover na delší cestě a stejně tak i tentokrát je to zastávka relativně krátká (dvě noci). A i tentokrát nás čeká dost otravná a drahá vízová procedura, protože o zrušení vízové povinnosti pro občany ČR bylo rozhodnuto až delší dobu po koupi naší letenky a stejně to připadá na datum zhruba 10 dní po naší návštěvě.

Do Abu Dhabi přilétáme pozdě večer Etihadem z Dublinu, kam jsme předchozí večer doletěli z Bratislavy. Na letišti půjčujeme auto a vyrážíme se rovnou ubytovat do centra Abu Dhabi.

Hotel v Abu Dhabi

Hotelový bazén

Auto jsme půjčovali kvůli výletu do Dubaje. Dva z nás včetně mě už tam sice byli, ale zbytek ne a měl zájem se podívat, takže návštěvě bazénu a snídani si na recepci necháváme dovézt auto z podzemního parkoviště a vyrážíme na dálnici přes Yas Island dále na severovýchod.

Abu Dhabi

Dálnice do Dubaje

120 km jedeme zhruba hodinku a půl, první zastávka je Dubai Marina, hned na kraji města, nová čtvrť plná obchoďáků, hotelů a luxusních bytů. Když jsem byl v Dubaji poprvé, kvůli zmatkům v autobusových linkách se mi nepodařilo dostat až sem, ale byl jsem nedaleko, kde se vše teprv stavělo. Dnes už je téměř všechno hotové. Platíme za nehorázné peníze hodinu parkování a jdeme se projít.

Příjezd do Dubaje

Stále se zde něco buduje a kope. Mezi dělníky však není jediný Arab.

Sedáme do auta a popojíždíme směrem do města. Od starého centra jsme ještě skoro 30 km. Po cestě ještě zajíždíme na jedno z “palmových” umělých souostroví – Palm Jumeirah. Na konci palmy se nachází známý hotel Atlantis, okolo kterého se krátce projdeme, než nás začne vyhánět hotelová ochranka.

Palm Jumeirah

Tunel k Atlantisu

Hotel Atlantis

Burj al-Arab z dálky

Staveniště na palmě

A pak už míříme do staré čtvrti Bur Dubai, kde parkujeme a procházíme trhy až k zátoce Dubai Creek.

Známá krytá sjezdovka Ski Dubai zvenku

Cesta do centra

This entry was posted in Cestování, Spojené arabské emiráty. Bookmark the permalink.