Uvítání v Hong Kongu

Hong Kong, 8. 3. 2009

Repost z fóra asiantitulky.cz

Začalo to vlastně už 7.3. ráno, odjezd z Moravy se konal tento den ráno, abych stihl v 18:00 odlet z Ruzyně. Krátký let na letiště Heathrow proběhl bez komplikací, stejně jako následný dvanáctihodinový let na letiště Chek Lap Kok v Hong Kongu. Přiletěl jsem v šest hodin večer místního času, bylo okolo dvaceti stupňů, mlha a lehce pršelo – na místní poměry nic moc, ale vzhledem k tomu, že v ČR stále sněžilo, tak nějaké stížnosti nejsou moc na místě.

První fotky sice nesouvisí s Hong Kongem, ale proč je nezveřejnit. Nemohl jsem spát, takže jsem občas vyhlédl z okénka, nad většinou Asie nebyly mraky (ale většinou nebylo moc k vidění). Foceno nad Čínou. Nádhera :)

Fotky z letadla

Po příletu následoval přesun autobusem do centra města. Pro lepší orientaci (a aby bylo jasné, o čem budu mluvit později) linkuji odněkud z netu orientační mapu HK a pak mapu “centra”, do níž jsem připsal popisy některých čtvrtí, o kterých se později pokusím zmínit. Hong Kong se skládá ze čtyř “regionů”, a to Hong Kong Island, Kowloon (poloostrov na pevnině směrem od Číny) – tyto dva “regiony” tvoří takové “centrum” HK. Dále jsou tu Nová teritoria (území, které dříve připadalo Číně; nachází se mezi Kowloonem a čínskou hranicí a vyrůstají zde nová a nová sídliště, nicméně je možné zde najít i hodně pěknou přírodu) a okolní ostrovy (největší ostrov Lantau je dvakrát větší než HK Island, ostrov Chek Lap Kok byl před dvanácti lety proměněn v obrovské mezinárodní letiště, ostrůvek Lamma je proslulý plážemi a prý vynikajícími plody moře – a přes 200 dalších malých ostrůvků).

Mapa Hong Kong SAR

Mapa Kowloonu a severní části ostrova HK

Téměř všechna veřejná doprava (snad kromě metra) v HK je dvoupatrová. HK je myslím jediné místo, kde jezdí výhradně dvoupatrové tramvaje (na fotce čekání na bus z letiště).

Někde v Kowloonu

Takže jsem někdy o půl osmé večer dorazil na hostel v Kowloonu. Na hostelu jsem se dal do řeči se “spolubydlícím” z Německa, který byl (respektive stále je) dlouhodobě na cestách, a vyrazili jsme spolu na jídlo – už to v okolí znal, takže mě zavedl do levné jídelny, kde jsem si dal po dlouhé době zase nějaké asijské jídlo.

Večeře a kolega z Německa

Tyto nápisy jsou skoro všude, kde se přechází a nejsou přechody. V HK se jezdí, na rozdíl od Číny, vlevo.

Nathan Road

Toto je Nathan Road. Hlavní dopravní tepna v Kowloonu táhnoucí se od jižního nábřeží ve čtvrti Tsim Sha Tsui (asi nejživější čtvrť v Kowloonu, ve které jsem strávil zbytek dne) až daleko do Nových teritorií. Je zde velice živo (to ale v Kowloonu skoro všude) a ulice je lemována nejrůznějšími obchody. Velké množství z nich velice levně prodává (zajisté originální) značkové hodinky a (zajisté originální a spolehlivou) elektroniku. Kromě toho na Nathan Road každou chvíli někdo otravuje. Jen co jsem se kdykoli kdekoli zastavil (a občas jsem se nemusel ani zastavovat), hned mi přišel někdo nabízet zboží. Často se jednalo o elektroniku, ale úplně nejčastěji nabízeli se směšným přízvukem “wočis” nebo rovnou “rolex” ;) A nejednalo se o místní, většinou to byli nějací Arabové/Indové, méně častěji černoši. Poté, co jsem vystoupil z letištního autobusu s krosnou, tak jsem měl taky co dělat, abych se zbavil návalu lidí, co mi nabízeli ubytování. Moje chyba, nečekal jsem to a když mě oslovili, tak jsem jim odpověděl (že mám ubytování rezervované) a pak už se jich těžko zbavovalo. Po prvních zkušenostech s takovýmito lidmi jsem se samozřejmě rychle naučil je ignorovat úplně. Taky mi asi třikrát nabízeli hašiš, i když to bylo na méně živých místech (jen jednou z toho to bylo na Nathan Road). Jednou týpek (nějaký Arab) poznamenal, že je to skvělý hašiš z Afghanistánu (jen co jsem se vzdálil, tak jsem se začal smát, jak mě to pobavilo :) ), jednou to bylo na schodišti v budově, kde byl můj hostel … týpkovi jsem řekl že ne, za dvě minuty jsem ho potkal znovu a mával na mě sáčkem s bílým práškem ;) (jen jsem prošel do výtahu a zmizel pryč).

Jelikož jsem byl unavený a potřeboval se vyspat, tak mě čekala jen krátká procházka po Kowloonu. Došel jsem k nábřeží, odkud je (velice známý) výhled na mrakodrapy ve čtvrti Central na HK Island.

V HK je strašné množství budov svítících všemožnými způsoby. Například na této budově také běžely různé podivné "animace".

O HK bohužel nemůžu prohlásit, že by se jednalo o čisté ... město, přesto podchody jsou (na rozdíl od ČR) radost pohledět ;)

Trochu jsem zaváhal u pojmenování “město” (kterému už jsem se dříve nějak vyhnul), HK není město, ale ani stát – něco mezi tím. Jak asi víte, jedná se o SAR, tedy jisté zvláštní území, ačkoli spadá pod Čínu, mají částečně nějakou svoji správu, vlastní měnu, vízum, poštovní systém a další. Snad nikomu nebude ale vadit, když jej budu dál nazývat městem, pro zjednodušení.

Socha na nábřeží, v pozadí mrakodrapy na HK Island. Omlouvám se za špatnou kvalitu, většina z následujících fotek je focená na vysoké ISO, tudíž velice zrnitá. Nebylo většinou moc kde opřít foťák na delší expozici a navíc jsem na to kvůli únavě ani ten den neměl, z dalšího dne se snad najdou později kvalitnější fotky.

Pohled po nábřeží na východ podél Avenue of Stars, naproti lze vidět čtvrť Causeway Bay a North Point.

...ano, Avenue of Stars. místní obdoba Hollywoodské Walk of Fame. Seznam filmových hvězd nacházející se na Kowloonském nábřeží.

Ono proslulé panorama čtvrti Central. V mlze. Mrakodrapy ale pokračují i dále na východ (vlevo na fotografii).

...takto.

Když jde člověk po nábřeží na západ, narazí na spousty fotografů, kteří nabízejí, že vám vyhotoví vaši fotku s mrakodrapy v pozadí. Jsou jich tu desítky. Když se mi nabízel několikátý, zjistil jsem, že nejspolehlivější výmluvou je říct, že se k nim přijdu vyfotit až zítra, protože dneska je na fotku špatné počasí :)

Znovu panorama mrakodrapů ve čtvrti Central, tentokrát charakteristicky s několika loděmi Star Ferry - k těm se dostanu podrobněji další den.

Hodinová věž, v pozadí HK Culture Center.

Na každém rohu je tu nějaké obří nákupní centrum. Toto se jmenuje Harbour City a začíná hned u přístavu Star Ferry, od nějž byla focená minulá fotografie. Končí asi o půl kilometru dál :)

Zpátky na Nathan Road; v Tsim Sha Tsui se nachází také nepřeberné množství obchůdků prodávajících čerstvé džusy z nejrůznějších druhů ovoce (to jsem bohužel na fotce nezachytil, jen část lze vidět vlevo), ...

... a také drobného občerstvení.

Tímto končil můj první den, jak jsem říkal, nebylo dostatek energie podnikat něco většího.

Jakékoli dotazy a komentáře jsou samozřejmě vítány. Budu se snažit pokračovat co nejdřív, bohužel se na mě hrne veliké množství povinností, takže nevím, jak moc budu stíhat.

This entry was posted in Cestování, Hong Kong. Bookmark the permalink.

3 Responses to Uvítání v Hong Kongu

1. Pingback: Hong Kong, Macao a Taiwan |

2. Míša D. says:

Dobrý den, žila jsem v Hong Kongu přes 8 let a nikdy se mi nestalo, že by mi někdo nabízel drogy …(((( HK je nádherné město a jezdila jsem skoro všude sama a nikdy jsem se nemusela bát, že mi někdo něco udělá…a všichni lidé jsou milý a hned vám pomůžou a nic za to nechtějí Arabů tam moc není , jen ti co tam mají ty obchody co šijí to oblečení, hlavně se v HK skoro nedá dělat na černo, jsou za to veliké pokuty a i ten co vás zaměstná taky dostane velké pokuty, tak si to skoro nikdo nedovolí…((( …ale hned jsem se do toho města zamilovala a kdyby to šlo zůstanu tam na celý život..))))

3. 95Riley says:

Hello blogger, i must say you have very interesting
    articles here. Your website should go viral. You need initial traffic boost only.