Abu Dhabi – pláže, mrakodrapy a obří mešita

26. únor 2014

Na den před odletem máme naplánovanou prohlídku samotného Abu Dhabi, která je i pro mě nová. Ve městě toho tolik i vidění není a jsme docela unavení ze včerejška, takže nijak nespěcháme. Popojíždíme autem směrem do centra, kde se nachází pevnost Qasr al-Hosn, jedna z nejstarších budov ve městě. Bohužel se zde koná nějaká akce, na jedné straně nám tvrdí, že dovnitř nemůžeme, když najdeme vchod na druhé straně, tvrdí nám, že si musíme koupit lístky tam, odkud nás vyhnali. Tak na to kašleme, stejně jsou tyhle budovy nejpěknější zvenku. V blízkosti zahlédneme pěknou mešitu, tak se jdeme projít směrem k ní.

Ulice Abu Dhabi

Qasr al-Hosn

Procházka po okolí

Vracíme se do auta a přejíždíme přes most na místní marinu, odkud je mimo jiné pěkný výhled na celé městské panorama. Kromě toho je tu v době svého postavení nejvyšší stožár na vlajku na světě (122 m, dnes překonáno v Baku, Dušanbe a dalších pár městech) a pak Herigate Village, která zní podle popisu jako nějaký pěkný skanzen (pěkná muzea demonstrující místní život před objevením ropy jsou ve staré části Dubaje), ale realita je tomu dost vzdálená. Jedná se jen o malé nepříliš zajímavé muzeum obklopené spousty stánků s otravnými prodavači a celé je to přeplněné turisty, takže rychle pryč odsud.

Panorama Abu Dhabi

Divadlo

Stožár

Heritage Village

Oběd

Vracíme se na pevninu. Nedaleko odsud je prezidentský palác, co šel z mariny vidět, zkoušíme, jestli se nedá dostat do nějakého bodu, kde by na něj byl výhled, ale všechno končí závorami. Projíždíme okolo Emirates Palace, údajně druhého nejdražšího hotelu, co byl kdy postaven. Jeho stavba stála 6 miliard USD, což překonal jen Marina Bay Sands v Singapuru. Krátce se zastavujeme u komplexu mrakodrapů Etihad Towers.

Etihad Towers

Emirates Palace

Podél celého pobřeží Abu Dhabi se pak táhne dlouhé nábřeží (Corniche). Je na něm řada pláží, chci se na jednu podívat kvůli výhledu na mrakodrapy, bohužel to není jednoduché. První pláž, na kterou přicházím, je family beach, kam mě odmítají samotného pustit. Posílají mě asi o 5 minut (ve skutečnosti přes kilometr) dál k jinému vstupu, kde je sice pořád family beach, ale už není nijak přístup omezen. Fotím jednu fotku, načež si mě hned začíná všímat ochranka a řvát na mě, tak raději rychlým krokem odcházím. Až pak zjišťuju, že je tu na všech plážích přísně zakázáno focení.

Corniche

Vracíme se na hotel, dáváme sprchu, bereme kufry a odjíždíme směrem na letiště. Naše poslední zastávka je u Velké mešity (Sheikh Zayed Grand Mosque). Mešita se nachází právě nedaleko letiště a je největší mešitou v celé zemi. A současně osmou největší na světě. Je relativně nová, byla dokončená roku 1997.

Přijíždíme akorát, pomalu se začíná stmívat, takže si užíváme denní i noční pohledy.

Příjezd k mešitě

Vracíme se na letiště, vracíme auto a ve 21:55 nasedáme do letadla na třináctihodinový let do Melbourne. Tam přilétáme večer, všichni zůstávají na letišti, jen já se vydávám do města, protože se tady zrovna ukázalo pár mých českých kamarádů. Ráno další let do Sydney a dále do Nadi…

Krátká noční procházka po Melbourne

This entry was posted in Cestování, Spojené arabské emiráty. Bookmark the permalink.