Monthly Archives: December 2012

Studium v Číně – pevnina nebo Taiwan? Sever nebo jih?

Jazykově-dialektová mapa Číny  Zdroj: wikipedia.org

Dnes bych se rád pokusil nastínit, jak se dá postupovat při výběru univerzity a jaké jsou obecně rozdíly. Předem podotýkám, že to je značně subjektivní záležitost, proto budu prezentovat mimo jiné i své osobní názory. Navíc zkušenosti, které s jednotlivými … Read the rest of this entry

Filed in Čína, Studium | 1 Comment

Most a 100 druhů zmrzliny v Iwakuni a poslední dny v Japonsku

Známá zmrzlinárna

Do odletu zpátky do Evropy zbývají poslední čtyři dny. Do té doby se musíme vrátit do Ōsaky, odkud odlétáme. Máme na to dva dny, protože pak nám končí JR Passy. Jednu noc tedy rezervuju v Hiroshimě, zbylé dvě noci bychom … Read the rest of this entry

Fukuoka a Kagoshima – město pod vrstvou sopečného popela

Ashiyu

Na poslední den výletu na Kyūshū jsem měl naplánovánu Kagoshimu, zaprvé kvůli ikonickému výhledu na sopku Sakurajima, zadruhé kvůli tomu, že tudy zrovna projíždí má dobrá taiwanská kamarádka, kterou jsem tři roky neviděl. Přicházejí ke mně však názory, jestli je … Read the rest of this entry

Národní park Aso – lanovkou na kráter činné sopky

Výhled na pastviny Kusasenrigahama

Ostrov Kyūshū je známý svou sopečnou aktivitou. Jsou zde stále aktivní sopky a spousta onsenů. Právě onseny je známé město Beppu, kam jsem měl v plánu vyrazit. V Beppu jsou obyčejné horké prameny, ve kterých se dá koupat, ale kromě … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Japonsko | Comment Now

Kumamoto a Nagasaki – poprvé na Kyūshū

Kumamotský hrad

Do letoška jsem nikdy nebyl na ostrově Kyūshū. Je na něm spoustu zajímavostí, poprvé jsem tam chtěl už v roce 2008 se svým prvním JR Passem, ale nakonec jsem to vyměnil za cestu na sever na ostrov Hokkaidō. Letos jsem … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Japonsko | 1 Comment

Ze Shizuoky přes Tōkyō na Matsushimu – jeden z “malebných pohledů na Japonsko”

Racek v letu

V Shizuoce se mi po včerejší noci vstává dost blbě. Nekdy v 10:40 musím být na letišti Narita, které je ze Shizuoky asi 250 km. V 7 se mi teda nějak povede vyhrabat z postele a vycházím z hotelu směrem … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Japonsko | 1 Comment

Studium v Číně – přehled stipendijních programů a vyřizování vládního stipendia

Touto cestou bych chtěl předat své zkušenosti, které jsem nasbíral během semestrálního studijního pobytu v Číně. Prvním postem bych začal obecně o možnostech studia v Číně a na Taiwanu. A právě proto, že je tento úvodní post obecný, tak bych … Read the rest of this entry

Filed in Čína, Studium | 10 Comments

Japonsko 2012 – Himeji, Kobe, Ōsaka, Kyōto, Toyohashi

Svatyně Fushimi Inari

Ráno shinkansenem do Himeji. Stejně jako minulý rok je hrad celý v “krabici” kvůli rekonstrukci, která má trvat ještě asi tři roky. Takže ve výsledku je (pro mě) mnohem zajímavějším místem sousední zahrada Kōkoen. Vzhledem k tomu, že normálně je … Read the rest of this entry

Japonsko 2012 – Kyōto, Itsukushima, Hiroshima

Památník dětem

Ráno vstáváme brzo, protože nás čeká možná úplně nejnáročnější den – prohlídka Kyōta. Kyōto je plné památek a i když navštěvujeme opravdu jen ty nejznámější, zabere to spoustu času, protože jsou rozházené po celém městě a přesuny autobusy nejsou zrovna … Read the rest of this entry

Japonsko 2012 – Kanazawa, Uji, Nara, Kyōto

V jedné z restaurací

Po šesti nocích v Tōkyu odjíždíme směrem na severozápad, do města Kanazawy, kde se zdržíme dva dny. Hned ráno mám smůlu, protože tři patra nad námi jsou plná čínského zájezdu, který zrovna asi odjíždí, takže čekám 15 minut, než se … Read the rest of this entry