Author Archives: zennie

Balkán

Kosovo, Albánie a Černá Hora 2015 V létě 2015 vyrážím s partou z Expedition Clubu na výpravu na Balkán. Našim hlavním cílem jsou Prokleté hory, které se rozkládají na pomezí Kosova, Albánie a Černé Hory. Po horách podnikáme pětidenní trek … Read the rest of this entry

Filed in Albánie, Černá Hora, Kosovo, Přehled zemí | Comment Now

Plavba po jezeře Komani a zastávka ve Shkodëru

Plavba po jezeře Komani

20. červenec 2015 Poslední den výpravy nás čeká v podstatě jen cesta domů, ale vzhledem ke vzdálenosti, stavu cest a zajímavé krajině je i toto nadlouho. Jen dostat se z Valbonë hornatým severem Albánie k pobřeží, což je vzduchem několik … Read the rest of this entry

Filed in Albánie, Cestování | 1 Comment

Prokleté hory, den pátý – přechod zpět do Albánie

Sestup do Albánie

19. červenec 2015 Ráno se vstáváním nijak nespěcháme. Čeká nás přechod hor z Černé Hory zpět do Albánie, který zase tak moc času nezabere… a po včerejším uvolněnějším večeru se taky chceme více prospat. Takže vstáváme až po osmé. Až … Read the rest of this entry

Filed in Albánie, Černá Hora, Cestování | Comment Now

Prokleté hory, den čtvrtý – pokus o nejvyšší horu pohoří a sestup do Černé Hory

Sestup k jezerům

18. červenec 2015 Ráno vstáváme kolem půl sedmé, vaříme snídani a filtrujeme vodu z jezera. Vycházíme natěžko směr Maja Jezercë, nejvyšší hora Prokletých hor a současně druhá nejvyšší hora Albánie (2 694 m). Od jezera to bereme přímo strání nahoru, … Read the rest of this entry

Prokleté hory, den třetí – relax u jezera pod Maja Jezercë

Poslední procházka dnešního dne

17. červenec 2015 Třetí den vstáváme už po šesté, čekáme, že toho máme před sebou hodně, snad až výstup na Maja Jezercë, na který už ostatně koukáme přímo z místa, kde spíme. Problém je v tom, že musíme překonat celé … Read the rest of this entry

Filed in Albánie, Cestování | 1 Comment

Prokleté hory, den druhý – nejvyšší vrchol Černé Hory

Sestup

16. červenec 2015 Dnes nás čeká krátký výstup na Zlou Kolatu, což je se svými 2 534 metry nejvyšší hora Černé Hory (přestože se místo ní často Bobotov Kuk v Durmitoru, který měří 2 523 metrů). Nebude to žádný záhul, … Read the rest of this entry

Prokleté hory, den první – výstup z Çeremu pod Zlou Kolatu

Pokračujeme pod Zlou Kolatu.

15. červenec 2015 Fakt, že jsme do kempu ve Valbonë dojeli uprostřed noci, nás úplně nenutí k brzkému rannímu vstávání, které jsme původně zamýšleli, takže se vstává až po deváté. Jelikož jsem předchozí den dle mapy v mobilu navigoval a … Read the rest of this entry

Peć, Visoki Dečani, Prizren – krátký výlet do Kosova

Visoki Dečani

14. červenec 2015 Na konci června 2015 se vracím po roce z Asie. Dlouho však na jednom místě nevydržím a jelikož cestování po Asii jsem si za poslední rok užil dost, výjimečně mám chuť vyrazit někam po Evropě. Výběr není … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Kosovo | 1 Comment

Drobnosti z jarního Japonska 2015

Zcela nové soupravy jezdící na úplně nově otevřené lince shinkansenu do Kanazawy

5. – 20. duben 2015 Duben pro mě obvykle znamená cestu do Japonska a nejinak tomu bylo v roce 2015. Přilétám z Číny přes Taiwan zajímavým letadlem Eva Airu a zdržuju se něco málo přes dva týdny. Jelikož soukromých aktivit mám … Read the rest of this entry

Filed in Cestování, Japonsko | Comment Now

Kyrgyzstán

Do Kyrgyzstánu jsem se vypravil koncem srpna 2015. Strávil jsem zde pouhé čtyři dny, což vychází z toho, že to nebyla cílená cesta, ale zastávka po cestě – konkrétně do Mongolska. Víc času jsem bohužel neměl, nicméně i tak můžu … Read the rest of this entry